-
Fælge &
Komplethjul -
Dæk
-
Kampagner
- Sommerhjul med alufælge
- Vinterhjul med alufælge
- Vinterhjul med stålfælge
- Helårshjul med stålfælge
- Tilbehør
- Support
- Mine Info
-
- ORDRE DEADLINE FOR EKSPEDITION I DAG d. 21.11.24 ER KL. 10.00 (EXTRAORDINÆR TRAVLHED!)
FAQ - Ofte stillede spørgsmål
Diverse vejledninger:
Om montering af hjulene på bilen
Problemer med de leverede varer?
Vi har udarbejdet en slags tjeckliste i form af de spørgsmål, som oftest enten løser problemet eller klæder dig på til at kunne give en bedre fejlbeskrivelse, så vi sammen kan løse problemet. Det vil vi nemlig rigtig gerne.
Problemer med dæk, fælge eller komplethjul?
Hjulene er IKKE kommet på bilen - de passer tilsyneladende ikke:
- Går de på bremserne?
- Rammer hjulene skærmene?
- Er der frigang i hjulkasserne?
- Er der frigang til afbalanceringsklodserne?
- Er navet korrekt? Ej heller hvis der anvendes en centreringsring?
Til alle ovenstående spørgsmål: Er det forreste, bagerste eller begge aksler?
Hjulene er kommet på, men de opfører sig ikke som forventet:
- Er der rystelser ved jævn hastighed eller når der bremses ned?
- Kan rystelserne spores til for, bag eller een af siderne på bilen?
- Er det som om bilen "hopper"?
- Er navet på bilen blevet rengjort inden montering af de nye hjul? (Af og til sidder der en gammel sammenmast centreringsring i klemme).
- Er der anvendt centreringsringe? Hvis ja, passer de så i fælgene? Passer de ind over navet? De må nemlig heller ikke være for store!
- Er hjulene blevet spændt med luftværktøj? (det kan vi ikke anbefale - brug altid momentnøgle).
- Bolte/møtrikker skal spændes på kryds.
- Er fælgene større eller dækkene bredere end dem, som sad på bilen før? Hvis ja - bilen vil da føles noget anderledes... fx kan vejstriber mærkes tydeligere.
- Er dæktrykket tilpasset bilen?
- Er hjulene blevet efterspændt? (Hvis der opstår rystelser efter noget tid).
Problemer med bolte eller møtrikker?
- Er det den rigtige type bespænding? (bolt/møtrik)
- Kan hovedet på bespændingen gå ind i fælgens bolthuller?
- Er det den rigtige længde? Hvis nej, hvor lange skal de være?
- Passer gevindet?
- Er der det rigtige antal? Hvis der er bestilt låsesæt, så kan det evt. udgøre det for fire stks.
- Hvordan er de blevet bestilt? Hvis de er bestilt som løs vægt, er de så blevet bestilt til de rigtige fælge/den rigtige bil? Hvad har du oplyst/tastet ved bestillingen?
Problemer med logoer, kapsler & centreringsringe?
- Har du modtaget det rigtige antal? Er de ens?
- Er de intakte? (knækket, bøjet, skæve, andet?)
- Passer kapsler/centreringsringe i fælgene? Hvis nej, hvor store skal de så være?
- Passer logo i kapsel? Hvis nej, hvor stort skal det være?
- Hvordan er de blevet bestilt? Hvis de er bestilt som løs vægt, er de så blevet bestilt til de rigtige fælge/den rigtige bil? Hvad har du oplyst/tastet ved bestillingen?
Hvis ovenstående ikke kan løse problemet, så er billeder af for- og bagside en stor hjælp for os.
Problemer med TPMS/dæktryksovervågningen?
- Er alle ventiler til at komme i kontakt med?
- Er de kodet til den rigtige bil?
- Er det den rigtige bil, der er oplyst ved bestillingen? Hvis nej, hvad er nummerpladen?
- Er dæktrykket det rigtige?
- Er ventilerne intakte? Også selve følerne inde i dækket?
- Er de aktiveret med det korrekte værktøj?
Og til alle ovenstående punkter: Hvis vi skal sende nogle supplerende varer afsted, hvilken adresse skal det så sendes til?
Hunter Engineering Company, som er specialister inden for produktion af udstyr til montering af hjul, har lavet denne nyttige video til at forstå, hvad der KAN ske af skader på dæk, når hjulene ikke er korrekt kalibreret til bilen. Klik her.
EUROWHEELS A/S - Mønstedsvej 8 - 8600 Silkeborg - Telefon 70 20 10 55 - Online betaling med Dankort / Visa Dankort | Choose language |